Publicitat
Publicitat

Les noves línies d’acció de l’Ajuntament s’enfoquen en millorar les condicions de l’alumnat L'augment de matriculacions ha desbordat la oferta de places de Formació Professional a la ciutat

REDACCIÓ | L‘Ajuntament de Sabadell ha presentat les línies d’actuació previstes pel 2021-22 i totes aposten per evitar al màxim la segregació social i a millorar les condicions dels centres escolars. Les subvencions i ajuts destinades sumen quasi un milió i mig d’euros

Encara que l’objectiu de la regidoria d’Educació és “ningú quedi enrere”, ha sigut impossible assolir l’augment de matriculacions en centres públics i més d’un miler d’alumnes s’han quedat sense poder continuar la seva formació acadèmica. 

‘Ciutat Escola’, ‘A-cordant’ i el Passaport Edunauta

L’Ajuntament ha augmentat, de manera excepcional, la inversió en matèria educativa. El consistori ha reforçat els ajuts i les beques per a llibres de text i material escolar, menjador i activitats extraescolars. Iniciades a l’estiu, les actuacions de millora d’infraestructura escolar continuen i estan enfocades en la climatització de les escoles bressol, la impermeabilització de les escoles i l’adequació de l’equip elèctric com les llums LED. 

El regidor d’Educació Manuel Robles ha destacat la voluntat de recuperar el projecte de pacificació dels camins escolars durant les entrades i sortides que afectaran a més 10 escoles sabadellenques. 

Pel que fa a programes educatius, segueixen en marxa els 5 plans educatius d’Entorn (PEE) de la zona nord, sud, Sant Oleguer, Les Termes, Torre-romeu i La Serra. D’altra banda, les escoles engegaran dos nous projectes: la prova pilot d’Edunauta, un passaport educatiu on l’infant registrarà tot allò que aprengui i A-cordant, adreçat a crear orquestres de corda amb l’OSV amb la finalitat d’apropar la música a infants d’entorns vulnerables, els quals tenen difícil accés a ensenyaments musicals. 

Contra la segregació social, el consistori segueix treballant per identificar els dèficits en aquest àmbit i proposar-ne les mesures adients. Per això, es mantindrà durant un any el Tàndem Família i Escola per acompanyar a les famílies en el seu rol educatiu i l’STEAM, que consisteix en aules de robòtica per incentivar a nens i nenes de primària a partir de materials adaptats. 

Problemes pendents a resoldre

Són 1.537 sabadellencs que han acabat 4rt d’ESO i no han pogut accedir a la plaça assignada per continuar la seva formació acadèmica en un curs de Formació Professional (FP). L’augment exacerbat de matriculacions a centres públics ha desbordat la oferta de Sabadell i rodalies i Robles ha subratllat que “els municipis haurien de posar sobre la taula de les planificacions dels cicles formatius l’FP” com els estudis obligatoris. També, ha reclamat que la Generalitat inclogui en el seu pla econòmic i financer la construcció de l’Institut Narcisa Freixas, igual que per a una nova escola de dues línies al barri de la Creu Alta. 

Leave a Reply

Your email address will not be published.