Publicitat
Publicitat

La Timbercroft School de Londres: una realitat educativa

JÚLIA BERENGUER, Graduada en Educació Infantil i Primària

Just ara fa un any vaig arribar de Londres on vaig passar uns dies a casa d’uns amics de la família. Allà vaig tenir la oportunitat de visitar l’escola on anaven els fills d’aquests amics i vaig adonar-me de les diferències entre les escoles de Londres –i en concret la Timbercroft School— i les de Catalunya. Timbercroft School, que es troba a les afores de Londres i acull infants des dels tres fins als onze anys, té moltes característiques rellevants a nivell educatiu. Per això us faré un recull dels detalls més rellevants sota el meu punt de vista.

Un primer detall molt significatiu de l’escola és el jardí. Aquest espai té una importància enorme, ja que es considera tant educatiu com l’aula. Per això disposa de materials interessants i de la vida quotidiana, com ara un sorral cobert, com si fos una casa sense parets, on els infants disposen de materials com coladors i pots aixi com un estenedor vertical pensat per guardar-hi les botes d’aigua, que la quitxalla utilitza en els molts dies de pluja.

Timbercroft School Timbercroft School Timbercroft School

 

 

 

 

 

 

Al mateix temps hi podem trobar un espai d’aigua per xapotejar-hi amb els peus i un altre per fer-hi transvasaments amb materials com cubells, tubs, canonades tallades per la meitat i altres recipients. Ens n’adonem, doncs, que l’escola dóna molta importància a la descoberta feta pels mateixos infants i l’ús de materials quotidians. En aquest sentit, el pati esdevé un lloc educatiu on aprenen jugant i compartint amb els companys.

Alhora, també disposen d’estructures per amagar-se i enfilar-se, cosa que els permet desenvolupar el seu cos al mateix temps que estableixen una relació afectiva i social amb els companys. Com podeu veure a les fotografies, les diferents parts de les estructures i del pati s’assenyalen amb el nom, igual que la resta de materials, per tal que els alumnes identifiquin l’objecte amb la paraula i comencin a familiaritzar-se amb la lectura i escriptura.

Al mateix temps també disposen d’un hort, el manteniment del qual va a càrrec dels infants, i un bosc que aprofiten per fer excursions o activitats com fer foc.

Timbercroft-School-5 Timbercroft-School-6 Timbercroft-School-4

 

 

 

 


Aquesta riquesa que té el jardí també es pot observar a l’aula
, la qual està dividida en espais

El de joc simbòlic:

Timbercroft-School-9

 

 

 

 

El de lectura:

Timbercroft-School-8

 

 

 

 

El de la creativitat:

Timbercroft-School-11

 

 

 

 

El de pintura:

Timbercroft-School-7

 

 

 

 

I el racó d’escriptura, entre d’altres:

Timbercroft-School-10

 

 

 

 

També hi ha el de rotllana, on es troba tota la classe per fer activitats com cantar, explicar contes o parlar… Aquests racons permeten que els alumnes siguin autònoms, que decideixin en quin espai es troben més còmodes i els permet desenvolupar moltes habilitats com la lectura, l’escriptura i la creativitat, aquesta última tant poc explotada en les escoles d’aquí. Segur, però, que la vostra preocupació, la de les famílies, deu ser que els infants sempre optin per un únic racó, tot i que us puc assegurar que per si sols volen descobrir-ne de nous, i les mestres (a cada classe n’hi ha dues) els conviden a provar-ne de nous.

Tot i que sóc de la opinió que no es poden extrapolar models educatius potents com ara el de Finlàndia, els països nòrdics o l’exemple concret d’aquesta escola, crec que cal observar estratègies, materials o funcionaments i nodrir-nos-en per a construir, a casa nostra, un model educatiu més potent, que tingui en compte els nostres infants i que promogui la creativitat i el pensament lliure per a esdevenir persones crítiques ja des de ben petits.

Leave a Reply

Your email address will not be published.