Publicitat
Publicitat

L’alumnat dels tallers de música i teatre a les escoles amb Pla d’Entorn augmenta més d’un 35 per cent aquest curs Un total de 560 alumnes participen a les activitats artístistiques que l'Ajuntament impulsa en entorns desafavorits

tallers artístics ajuntament de sabadell

Les activitats activitats són gratuïtes i es porten a terme en col·laboració amb entitats i institucions | (c) Ajuntament de Sabadell

Les activitats que l’Ajuntament de Sabadell va posar en marxa el curs passat en coordinació amb diferents entitats i institucions per tal d’estendre la formació artística a la ciutat, incidint sobretot en els entorns més desafavorits, han crescut notablement aquest curs 2017-2018 i arriben a un 35 per cent més d’infants respecte de l’any anterior, segons la plaça Sant Roc. Així, els tallers de coral i de teatre, els de guitarra i el projecte A-cordant, per a la formació d’orquestres a centres educatius, sumen en l’actualitat gairebé 560 alumnes, cosa que representa un increment de prop de 150 nens i nenes en relació amb el curs passat.

Amb aquestes propostes educatives, gratuïtes per als participants, i en el marc del Pla per a l’Equitat i l’Èxit Educatiu, la regidoria d’Educació vol avançar en l’equitat en l’accés a la formació artística com a estratègia de lluita contra les desigualtats. Tal com ha explicat el tinent d’alcalde i regidor d’Educació, Joan Berlanga, “l’accés a la formació artística està, en molts casos, directament relacionat amb les possibilitats econòmiques de les famílies. Amb les propostes de música i teatre volem revertir aquesta realitat arribant a més infants, molts dels quals tindrien difícil assistir a activitats d’aquest tipus fora de l’escola”.

Els tallers de coral, com també els de guitarra, els coordina l’Escola Municipal de Música i Conservatori. Els primers es porten a terme a escoles d’Infantil i Primària de Pla Educatiu d’Entorn (PEE) que disposen de servei de menjador gestionat per l’Ajuntament i aquest any hi participen prop de 160 nens i nenes. Pel que fa als tallers de guitarra, es realitzen a les escoles Sant Julià i Calvet d’Estrella (també en el marc dels PEE), arran d’un projecte nascut als propis centres. L’activitat es porta a terme durant l’hora de música, per tant dins l’horari lectiu, i hi prenen part uns 140 infants de cinquè i sisè de Primària. En aquest cas, el projecte el van iniciar el curs passat alumnes de cinquè que ara fan sisè i que, per tant, accediran a aquest aprenentatge musical durant dos cursos.

D’altra banda, aquest 2017-2018, i conjuntament amb l’Orquestra Simfònica del Vallès, s’està portant a terme per segon any, el Projecte A-cordant, que vol impulsar la creació d’orquestres a centres públics, en aquest cas a les escoles Agnès Armengol i Joaquim Blume. L’alumnat d’aquesta activitat pràcticament s’ha duplicat des del curs passat, passant de 71 a 141 nens i nenes. Pel que fa als tallers de teatre, igual que els de coral, es realitzen en horari interlectiu de migdia a centres de Pla Educatiu d’Entorn i es mantenen a l’entorn de 115-120 alumnes. L’activitat es porta a terme sota la coordinació de la companyia teatral sabadellenca alGalliner.

Diverses competències educatives
Amb les propostes de música i teatre, es vol estendre l’aprenentatge d’aquestes disciplines i de tots els beneficis que comporten per a la formació de l’alumnat, tant en la vessant educativa, com social i cultural. I és que als coneixements musicals i d’expressió artística que s’hi assoleixen, se sumen altres aprenentatges com el desenvolupament, a través de l’art, de diverses àrees i competències educatives –com el pensament abstracte/matemàtic o la capacitat de concentració– i valors com la superació personal, el treball en grup o la disciplina per l’assoliment d’un objectiu.

Leave a Reply

Your email address will not be published.