Publicitat
Publicitat

Uns 300 alumnes de sis escoles clouen una nova edició de ‘Cantem Àfrica’ amb un massiu concert a la plaça Sant Roc La iniciativa vol fomentar la cooperació amb els infants del carrer de Moçambic i els infants orfes del Senegal

Cantem Àfrica 2018

Un moment del concert d’aquest matí a la plaça Sant Roc | (c) Petit Sabadell

Uns 300 alumnes de sis escoles de Sabadell han protagonitzat aquest divendres al matí el concert Cantem Àfrica, una iniciativa fruit d’un projecte educatiu i solidari que s’ha desenvolupat durant el curs en el marc del programa Ciutat i Escola de l’Ajuntament de Sabadell. La trobada, durant la qual els nanos han interpretat cançons tradicionals africanes, s’ha dut a terme a la plaça de Sant Ro, organitzada per la Fundació Main i l’Associació Afrocatalana d’Acció Solidària. En aquest concert hi han participat les escoles Agnès Armengol, Joan Maragall, Nostra Llar, Vedruna Carme Sabadell, el Col·legi Servator i l’Institut Jonqueres.

L’objectiu Cantem Àfrica és “fer de la cultura i la música una eina per crear entorns de pau i de defensa dels drets dels infants a través de l’aproximació a la música popular africana i promovent el suport als projectes de cooperació” que treballen amb infants del carrer de Moçambic i els infants orfes del Senegal, expliquen els organitzadors. Per al concert d’aquest matí, s’han seleccionat diverses cançons tradicionals africanes que reconeguts compositors catalans –Albert Guinovart, Batasar Bibiloni, Xavier Pastrana, Jordi Domènech, Xavier Sans i Francesc d’Assís Pagès– han harmonitzat per adaptar-les per a cors infantils.

El projecte es desenvolupa durant el curs a cada escola i inclou tant la preparació del repertori com la realització d’activitats de sensibilització i coneixement de la cultura africana a l’aula. Així mateix, es facilita un dossier pedagògic amb un ampli ventall d’activitats, adaptades a tots els cicles educatius de primària i ESO, on cada tutor tria les que vol desenvolupar.

Leave a Reply

Your email address will not be published.