Publicitat
Publicitat

La Joventut de la Faràndula obre la seva temporada acomiadant ‘Ratatouille, el petit xef’ La formació tornarà a oferir 'Els Pastorets' i 'La Bella i la Bèstia', i estrenarà 'Rapunzel, la princesa perduda'

Ratatouille de la Joventut de la Faràndula

Una escena de ‘Ratatouille’ | (c) Joventut de la Faràndula

Després d’aconseguir 16.000 espectadors la temporada passada, el grup de teatre infantil sabadellenc Joventut de la Faràndula obre aquest cap de setmana un nou curs amb les últimes quatre funcions de Ratatouille, el petit xef, el musical estrenat fa dos anys i basat en la pel·lícula d’animació del mateix títol. “Serà una temporada de continuïtat pel que fa als formats i de varietat quant a continguts”, resumeix el president de l’entitat, Salvador Peig. En els propers mesos, i a més de Ratatouille, els farandulers també posaran en escena els tradicionals Els Pastorets, reposaran La Bella i la Bèstia i estrenaran Rapunzel, la princesa perduda. La temporada es completarà amb l’estrena d’El Cafè, de Carlo Goldoni, el dia de Nadal a la nit i dirigida a un públic adult.  “Exteriorment potser sembla un plantejament molt continuista, però interiorment no ho és gens perquè estem constantment innovant per no adormint-nos”, afegeix Peig.

Ratatoiulle, el petit xef es podrà veure en quatre ocasions aquest cap de setmana i el que ve. El muntatge es va estrenar la temporada 2015/16 i es va repetir l’any passat de forma que ha aconseguit ja uns 8.000 espectadors, segons dades de l’entitat. Amb les funcions que es faran al teatre La Faràndula es completarà el ‘cicle vital’ dels espectacles farandulers i aquesta història protagonitzada per una rata que somia en convertir-se en un gran xef francès es retirarà definitivament de cartell.  El repartiment l’encapçalen Lua Amat, Eric Alés, Alba Garcia i Joan Baptista Torrella acompanyats d’un equip de 55 actors i actrius d’entre 6 i 55 anys alguns dels quals sorgits de les dues escoles teatrals de què disposa la Joventut de la Faràndula: el Taller de Teatre Infantil i l’Aula Jove de Teatre. El muntatge, que compta amb una dotzena de temes musicals composats per Keko Pujol, està dirigit per Albert Gorina i Magda Palau i compta amb coreografies de Cristina Allande.

Funcions concentrades

Una de les novetats que la programació de la Joventut de la Faràndula va incorporar fa un any continuarà aquesta temporada. Es tracta de les funcions matinals dels diumenges, que permeten concentrar els sis passis habituals en dos caps de setmana en comptes de tres, com es feia originàriament. “No és una opció nostra sinó un requeriment de l’Ajuntament, que així té més disponibilitat de La Faràndula”, explica Salvador Peig. La prova que es va fer l’any passat “no va anar malament”, malgrat la poca tradició de funcions familiars matinals que hi ha a Sabadell. Amb tot, la Joventut de la faràndula va perdre 1.500 espectadors respecte la temporada anterior i la formació plantejarà a la plaça de Sant Roc tornar als tres caps de setmana. “No es tant una qüestió d’espectadors, que també, com un tema logístic, perquè no tenim capacitat per fer dos repartiments i haver d’afrontar dues funcions en un dia tensiona molt l’entitat”, justifica el president.

A l’espera de poder revertir aquesta situació, la programació infantil i familiar de la Joventut de la Faràndula continuarà, un cop acomiadat Ratatouille, el proper desembre amb una nova temporada d’Els Pastorets. Albert González dirigirà novament el muntatge, per bé que acompanyat d’un equip de direcció pensat per afagar-li el relleu l’any que ve. El març de 2018 arribarà de nou el musical La Bella i la Bèstia, dirigit per Quim Carné i que va temporada passada va convertir-se en un gran èxit. El curs acabarà, el maig, amb l’estrena absoluta de la temporada, Rapunzel, la princesa perduda, un musical amb temes de Xasqui Ten i dirigit per l’equip que formen Salvador Peig i Maria Pla.

“Serà un muntatge que recordarà la versió d’aquest conte feta per Disney [Enredats, 2010] però molt adaptat a l’estil de la Joventut de la Faràndula” avança el seu director. “El conte original dels germans Grimm és molt bèstia i poc exportable a la nostra línia i per això partirem de la pel·lícula però la portarem al nostre terreny en un muntatge que serà senzill però efectista“, afegeix. El precedent més reconeixible serà El conte de Hansel i Gretel, que Peig i Pla van dirigir fa uns anys.

Leave a Reply

Your email address will not be published.