Kidnelis desenvoluparà un joc per fomentar l’economia i l’emprenedoria entre els infants L'empresa sabadellenca comptarà amb la col·laboració de la Generalitat i la Facultat d'Empresa de la UAB

Kidnelis farà un joc d'emprenedoria

Joan Reixach amb la consellera d’Educació, Meritxell Ruiz i la directora d’Educació Infantil i Primària, Carme Ortoll, i la doctora en Economia de la UAB Carme Casablancas| (c) Kidnelis

Kidnelis, l’empresa sabadellenca que s’ha convertit en una autèntica referència en el món dels jocs amb valor afegit, ja té en cartera la seva principal novetat per aquest 2017. Després de productes dedicats a la lectura i escriptura, a la psicomotricitat fina, al reciclatge o a la cuina, Kidnelis posarà al mercat un joc relacionat amb l’economia i l’emprenedoria. El joc, que encara no té nom, sortirà a la venda de cara a la campanya de Nadal 2017, en català i en castellà, i es desenvoluparà conjuntament amb la Facultat d’Economia i Empresa de la Universitat Autònoma de Barcelona. A més, comptarà també amb la implicació del Govern de Catalunya després que fa unes setmanes el fundador de Kidnelis, Joan Reixach, es reunís amb Meritxell Ruiz, consellera d’Ensenyament, i amb Carme Ortoll, directora general d’Educació Infantil i Primària de la Generalitat per presentar tant aquest projecte com tots els que han situat aquesta empresa al capdavant del sector.

Aquestes dues col·laboracions faran que el nou projecte tingui encara més valor afegit que els seus precedents. La implicació de l’Administració catalana, per exemple, permetrà que els continguts s’adeqüin a les exigències del currículum escolar en matèria d’emprenedoria, amb la qual cosa a més d’un joc serà una potent eina a disposició dels centres escolars. “Farem una comissió de treball per establir quines són les competències que cal potenciar en els nois i noies per tal de fomentar la seva vessant emprenedora”, explica Reixach. La participació de l’Autònoma, d’altra banda, no només garantirà la solidesa dels seus continguts sinó que donarà lloc, a més, a un interessant projecte d’investigació. “La UAB vol analitzar els efectes del joc a alguns anys vista, és a dir, investigar quins resultats té aquesta manera de divulgar l’emprenedoria”, afegeix l’artífex de Kidnelis. “I tot plegat, amb una empresa de Sabadell liderant el tema”, reclama.

“L’objectiu de joc serà fer les coses bé, a diferència d’altres jocs que, malgrat comptar amb l’impuls entusiàstic de les Administracions, són només còpies de productes antics i, a més, fomenten pràctiques com l’especulació i la derrota econòmica del contrincant“, diu Joan Reixach en una clara referència a El Joc de Sabadell, que s’ha presentat aquest Nadal amb una gran implicació per part del departament de Comerç de l’Ajuntament i que no és més que una rèplica del clàssic Monopoly, amb tot el que això comporta en matèria de valors i contingut didàctic.

Economia neta i industrial
El nou joc de Kidnelis serà “d’economia neta”, és a dir, no especulativa, i centrat en l’àmbit de la indústria i no dels serveis. “Hem agafat l’economia que ensenyen a la Universitat i l’hem trasllat a un nivell i un llenguatge infantil”, argumenta Joan Reixach. La proposta es dirigirà a jugadors a partir de 7 o 8 anys i una de les seves característiques serà que no guanyarà qui faci més diners sinó qui ho actuï més responsablement. “La victòria no és mesurarà només en guanys sinó també en conceptes com el creixement personal o professional, els beneficis revertits a la societat o els beneficis a sectors econòmics concrets”. La mecànica del joc l’està dissenyant Toni Serradesanferm, el principal expert de Catalunya en gamificació.

Com tots els productes de Kidnelis, aquesta nova idea comptarà amb la implicació de pedagogs, psicòlegs i dissenyadors de Sabadell i, a més, la producció i manipulació del producte també es faran a la ciutat, en empreses com Printcolor, del grup Busquets o en exponents del Tercer Sector local com la Cooperativa CIPO o el Taller Xalest.

Leave a Reply

Your email address will not be published.