Publicitat
Publicitat

La Joventut de la Faràndula aposta per l’espectacularitat amb l’estrena del seu nou musical, ‘La Bella i la Bèstia” Més de 70 actors en escena, 15 temes musicals i més de 150 vestits marquen la proposta farandulera

La Bella i la Bèstia Joventut de la Faràndula

Un assaig de ‘La Bella i la Bèstia’ a l’Estruch | (c) David Bisbal, Joventut de la Faràndula

El moment més esperat de la temporada de la Joventut de la Faràndula –o, si més no, un dels més especials– arriba aquest cap de setmana. El grup teatral sabadellenc estrena el seu nou espectacle, el musical La Bella i la Bèstia, en una versió escrita i dirigida per Quim Carné que aposta per l’espectacularitat a través principalment d’un gran repartiment i, sobretot, un vestuari en el qual no s’han escatimat esforços. Amb música composada per Oriol Padrós i coreografies de Montse Argemí, de l’Escola de Dansa Bots, La Bella i la Bèstia es representarà en sis ocasions al Teatre La Faràndula, els dissabtes a la tarda i els diumenges matí i tarda fins el 28 de maig.

La proposta farandulera s’inspira sense complexos en la pel·lícula que Disney va estrenar el 1991 i de la qual es va celebrar el 25è aniversari l’any passat. “Certament aquesta coincidència ha influït en la decisió de muntar aquest conte”, confessa Quim Carné, que hi afegeix, però, d’altres motius: “Sempre treballo, en paral·lel, amb dos textos i al final em decideixo per un. En aquest cas, a més del referent cinematogràfic, també va pesar el fet que es tracta d’una història d’amor que s’esqueia més en aquest moment“.  En aquest sentit, la proposta “va molt en la línia” amb l’anterior muntatge de Carné, La Ventafocs: “És romàntica i amb un punt rosa i dolç, tot i que també té tendresa, emoció i humor“.

Tot i els molts nexes del nou espectacle faranduler amb el clàssic de Disney, el punt de partida és diferent. El relat del musical sabadellenc parteix de la relació entre un jove príncep i una nena de poble que són amics. El pare del príncep, el rei, decideix que el seu fill no es pot relacionar amb la filla d’un taverner i prohibeix aquesta amistat. Amb el temps, el príncep es converteix en un dèspota  i una fada el converteix en Bèstia, castigant també a tota la seva cort. A partir d’aquí, la història transcorre de forma paral·lela al film animat.

La Joventut de la Faràndula ha posat tota la carn a la graella a l’hora de bastir aquest argument, fent de La Bella i la Bèstia un musical de molt gran format. “És l’obra més gran que he fet mai, tant pel que fa a la quantitat de gent que hi participa com per la feina que ha comportat”, assegura el seu director. Quan aquest dissabte s’aixequi el teló s’acabaran set mesos d’assajos i moltíssimes hores elaborant músiques, escenografia i vestuari. “Per sort —assegura l’artífex– tot el que vaig plantejar s’ha pogut fer. Tot ha sortit, gràcies a l’ajuda de molta gent“.

Molts actors i molts vestits

La Bella i la Bèstia Joventut de la Faràndula 2

Al muntatge hi participen més de 70 actors | (c) David Bisbal, JF

Damunt l’escenari, més de 70 actors de totes les edats (inclosos més de 30 nens i nenes a partir dels sis anys) que interpreten una quinzena de temes musicals “inspirats en els grans musicals de Broadway dels anys 50 i 60”. El seu autor, el músic sabadellenc Oriol Padrós, va ser el guanyador del primer càsting de compositors que fa la Joventut de la Faràndula. “A partir d’una escena, una lletra i unes directrius generals, vam demanar a diferents equips que fessin les seves propostes i vam rebre composicions excel·lents, entre les que vam triar la de l’Oriol”, explica Carné. “Ha estat una gran descoberta”, afegeix.

L’altre gran reclam de La Bella i la Bèstia –un dels aspectes que, amb tota probabilitat mereixerà més elogis per part dels espectadors– és el vestuari, integrat per més de 150 vestits realitzats amb una precisió minimalista poc habitual. “Sense cap mena de dubtes, és una de les claus de l’espectacle”, sintetitza el director. En destaquen els vestits de tetera, tasseta o rellotge, però també creacions que permeten convertir els actors en tovallons, culleres o espelmetes. “En les meves obres, concebo el vestuari com una part de l’escenografia, igual que les lletres i la música perquè l’objectiu final és fer un conjunt molt compacte i per això dono moltes directrius sobre com han de ser aquests elements”, explica Quim Carné.

La proposta la protagonitzen Cristina Barbero com a Bella i Miquel Roselló com a Bèstia, caps de cartell d’un repartiment en el qual també figuren Joan Bta. Torrella (Lumier), Pere Vilaró (Tic-Tac), Alba Valero (Senyora Pots), Josep M. Cruells (Forçut), Xavi Salvador (Tom, pare de la Bella) o Àngel Muñoz (tasseta), entre d’altres. La Bella i la Bèstia també suposa el retorn de Carné a la direcció d’un espectacle faranduler després del seu pas per la regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Sabadell. “El parèntesi polític va ser motivat, precisament, perquè sóc del món del teatre. És el meu món i, per tant, ha estat una tornada molt fàcil”, assegura.

Leave a Reply

Your email address will not be published.