La Joventut de la Faràndula engega el forn d”El conte de Hansel & Gretel’

Directors El conte de Hansel & Gretel

Salva Peig i Maria Pla, els artífexs de l’espectacle | (c) Petit Sabadell

L’estrena d’aquesta temporada de la Joventut de la Faràndula ja està a punt. El conte de Hansel & Gretel, la versió farandulera d’aquest clàssic popularitzat pels Germans Grimm, s’estrena aquest dissabte 16 de maig de 2015, al Teatre la Faràndula, on s’hi representarà en quatre ocasions fins el 24 de maig. Es tracta d’un musical amb text de Salva Peig i música de Xasqui Ten, coreografies de Montse Argemí i direcció del propi Peig i Maria Pla. “Proposem conte de tota la vida però explicat de forma molt moderna i actual sense que això signifiqui treure’l de context. Un espectacle fresc, ple de ritme, trepidant i divertit amb el qual els petits s’ho passaran molt bé i els grans s’oblidaran per una estona dels seus maldecaps“, asseguren els directors. Dani Arboleda com a Hansel, Marta Rodrigo com a Gretel i Cristina Barbero com a bruixa protagonitzen un muntatge que mou més d’una quarantena d’actors de totes les edats.

L’origen de l’actual Hansel & Gretel és La caseta de xocolata, una versió que Peig va escriure i estrenar l’any 2001 i que fa uns mesos ell i Pla van decidir recuperar un cop rellevats de la direcció d’Els Pastorets. Aquella peça, però, era “massa ensucrada i políticament correcta”, motiu pel qual van decidir reescriure-la –modernitzant-la i bastint l’argument amb personatges no originals, com uns follets– i enfocar-la en la direcció que tants èxits ha reportat a la Joventut de la Faràndula en els darrers anys: el musical familiar de gran format. A més, van apostar per encarregar la música a Xasqui Ten, un conegut productor musical sabadellenc vinculat al Teatre Sant Vicenç i que debuta a l’òrbita farandulera. Ten no només ha composat els vuit temes que s’inclouen a l’espectacle sinó que, a més, l’ha dotat d’una banda sonora que “arrodoneix tot el conjunt”.

Envoltats dels millors

“Des del primer moment vam optar per envoltar-nos dels millors. Per això vam anar a trobar el Xasqui Ten (amb el qual ens vam entendre en 30 segons) i, en la mateixa línia, vam voler que Montse Argemí s’encarregués de les coreografies“, explica Peig. Com en d’altres espectacles de la formació, això ha permès incorporar molts ballarins de l’Escola de Dansa Bots, propietat d’Argemí, i que “s’han integrat perfectament al repartiment”, cosa destacable perquè “no només se’ls demana que ballin sinó també que interpretin”. “El millor de tot plegat –remarquen els directors– és que vam començar com la suma de la Joventut de la Faràndula i Bots i hem acabat sent l’equip de Hansel & Gretel“.

A més d’una música “moderna i super ritmada” i unes coreografies que “connecten a la perfecció” amb els temes, l’espectacle es completa amb un vestuari “molt complex” i una escenografia senzilla però que inclou una sorpresa molt actual. I, naturalment, amb un repartiment ple d’energia damunt l’escenari. “Fem teatre perquè el públic s’ho passi bé, però també perquè els que el fan gaudeixin i en aquest cas ho hem aconseguit amb un equip ple de ganes i de feeling“, diuen satisfets Salvador Peig i Maria Pla, que afegeixen: “Partíem s’un conjunt molt heterogeni i amb gent de diverses procedències però hem encaixat les peces d’aquest puzle perfectament i tothom s’ha motivat molt“.

Després d’aquestes quatre funcions d’estrena, per a les quals queden poques entrades, El conte de Hansel & Gretel tornarà a l’escenari de La Faràndula la propera temporada. S’hi representarà durant tres caps de setmana entre els mesos de febrer i març de 2016. I encara hi repetirà obrint la temporada 2016/17, l’octubre de l’any que ve. El muntatge s’ha preparat per tal que, si es presenta l’ocasió, pugui fer temporada en algun altre teatre, fins i tot de Barcelona, com ja ha passat amb d’altres espectacles farandulers, per bé que de moment no hi ha res a l’agenda en aquest sentit.

Leave a Reply

Your email address will not be published.