Publicitat
Publicitat

El Festival El Més Petit tanca la seva 16a edició però prorroga les seves propostes artístiques en línia fins el dia de Reis El certamen, organitzat des de Sabadell per LaSala, ha pogut recuperar les funcions familiars l'últim cap de setmana

El Més Petit 2020

La represa de les funcions presencials ha permès estrenar ‘Söns’, la coproducció del Festival d’aquest any | (c) Cedida

REDACCIÓ | El Més Petit, el Festival d’Arts per a espectadors de 0 a 5 anys d’edat que organitza des de Sabadell LaSala Teatre, va tancar ahir una nova edició especial marcada, lògiament, per situació sanitària. A la realització en línia de part de les propostes del certamen (ja prevista originàriament) s’hi va sumar el tancament d’espais culturals decretat just abans de l’inici, el 14 de novembre, i que únicament ha permès desenvolupar les funcions familiars de l’últim cap de setmana. “Ha estat una edició estranya, certament, però El Més Petit no ha faltat a la seva cita amb les famílies, els mestres, els artistes o els professionals del sector. L’hem fet i estem contents, cosa que demostra la seva consolidació com a Festival de referència al sud d’Europa en l’àmbit de les arts per a la primera infància”, valora Eulàlia Ribera, la seva directora.

A Sabadell, les úniques funcions familiars que s’han pogut realitzar van ser les de Silver Drops, de Silver Drops Dansa, aquests passats dissabte i diumenge. I no només van significar el retorn d’El Més Petit presencial. També van significar la reobertura de LaSala Teatre després de gairebé nou mesos tancada degut als successius confinaments per covid i a la suspensió, a finals de novembre de l’espectacle Camí de l’escola, precisament a causa del confinament de la companyia Campi qui Pugui. A més, a la ciutat s’han desenvolupat, també una vintena de tallers escolars a càrrec dels artistes participants i que han substituït les habituals funcions escolars del Festival.

El Més Petit es tanca, però una de les innovacions digitals d’aquest any es prorrogarà encara unes setmanes més. Es tracta de les experiències artístiques en línia del Petit als Núvols, l’espai virtual del Festival, adreçades a famílies i concebudes per gaudir de l’art sense moure’s de casa. Són propostes creades per tres companyies catalanes –Animal Religion, Big Bouncers i David Ymbernón– que busquen la interacció i la connexió entre espectadors i creadors. Tota aquesta oferta digital és accessible mitjançant l’adquisició d’una entrada/codi que dóna accés a totes tres propostes il·limitadament i que cal introduir a https://petitalsnuvols.elmespetitdetots.cat/.

V Encontre Internacional d’Arts per a la Primera Infància

A l’espai del Petit als Núvols també s’hi ha desenvolupat les accions de formació d’El Més Petit (Mestres que es Mouen i Artistes que es Mouen) i el V Encontre Internacional d’Arts per a la Primera Infància, que fins ara se celebrava a l’Estruch Fàbrica de Creació de la Creu Alta i que ha comptat amb un centenar de participants, una quarta part dels quals internacionals. En total s’han ofert 29 hores de formació en línia, a més de conferències a la carta i debats en viu.

Pel que fa a la part presencial global, hi ha hagut funcions familiars l’últim cap de setmana, amb l’excepció de les previstes al Teatre Municipal de Benicàssim, al País, Valencià, que s’han desenvolupat amb total normalitat. En aquest context, s’han realitzat 21 representacions, entre les quals l’estrena de Söns, de la companyia Pels Més Menuts, que ha estat la coproducció d’aquest any del Festival. També s’han dut a terme 62 tallers escolars, amb la participació de més de 900 alumnes.  El Més Petit 2020 ha arribat a una trentena d’espais d’aquests municipis, entre teatres, escoles i d’altres recintes de Sabadell, Igualada, Barcelona. Lleida, Olot, Benicàssim, Sant Cugat, Tordera, Granollers, Viladecans i Montcada i Reixac.

“Una de les conclusions del Festival, ben visible en les persones que han comprat entrades/codi per a les experiències artístiques del Petit als Núvols és que la digitalització permet que El Més Petit s’expandeixi més enllà del seu àmbit tradicional. I això obre unes possibilitats de creixement que caldrà explorar en les properes edicions, sempre sense oblidar que la presencialitat és un valor en si mateixa, indispensable per complir el nostre lema: l’art ens alimenta i ens fa créixer”, conclou Ribera.

Leave a Reply

Your email address will not be published.