Publicitat
Publicitat

Les llibreries vallesanes valoren positivament la campanya ‘Fas 6 anys. Tria un llibre’ per fomentar la lectura "No hi ha nens a qui no els hi agradi llegir, el que tenen és un entorn desfavorable", asseguren els llibreters

Campanya 'Fas 6 anys. Tria un llibre '

Joan Fàbregues, de La Llar del Llibre de Sabadell | (c) Petit Sabadell

MARTA SABATÉ

La campanya de la GeneralitatFas 6 anys. Tria un llibre busca estimular els hàbits de lectura en els infants de 6 anys. Aquest curs escolar la iniciativa s’ha portat a terme a la tardor i a l’estiu de forma que, a la pràctica, han estat dues campanyes destinades a 80.941 nens i nenes de tot Catalunya. L’objectiu és que els petits descobreixin les llibreries amb un adult, se sentin motivats per començar a crear la seva pròpia biblioteca i aprenguin a donar valor al llibre. A la campanya de tardor, el 40 per cent de nens que van rebre el cupó a casa seva van anar a escollir el seu llibre a una llibreria.

Els nens i nenes que aquest 2017 han fet o faran 6 anys, han rebut a casa una targeta que els convidava a anar a la llibreria més propera per bescanviar la targeta pel llibre infantil que més els agradi, per un import màxim de 13 euros. El Joan Fàbregues, responsable de La Llar del Llibre de Sabadell, ho considera una bona manera per què molts nens i pares que mai han entrat a una establiment com el seu sàpiguen què és i així donar-los l’oportunitat d’escollir el seu primer conte. “Crec que és una bona iniciativa pels nens de sis anys que comencen a llegir, perquè així tinguin el seu primer llibre, el puguin triar ells, amb els pares o amb la nostra ajuda”, explica.

“Als sis anys comencen a llegir i cal donar-los l’oportunitat de fer-ho. Si ells sols són capaços d’entendre i acabar un llibre, es posen molt contents”, opina Fàbregues, que defensa que “tots els nens han de tenir llibres per poder apreciar-los”. Donat que es tracta del primer any de la campanya i que es tracta d’una mesura no massa coneguda, el llibreter sabadellenc valora positivament els resultats. “La campanya de tardor es va publicitar molt poc, però tot i així va tenir un èxit bastant bo. Aquesta segona vegada, a l’estiu, s’ha publicitat més i el resultat ha de ser més bo, tot i que encara no tenim els números”, assegura.

Segons Isabel Roca, l’especialista en la secció infantil de La Llar del Llibre, “amb la campanya només podies agafar un llibre per un import de 13 €, però moltes famílies s’animaven i en compraven més. Quan es posen a mirar contes es nota molt quins són els nens acostumats a llegir i els que no. Als sis anys llegeixen amb dificultat perquè tot just comencen i necessiten llibres amb molta il·lustració i lletra grossa. Si els ensenyes i els encamines cap a contes, o àlbums il·lustrats que veuen atractius, s’enganxen molt ràpid a la lectura”, assegura.

Els nens d’avui en dia estan molt influenciats pels mitjans de comunicació i “demanen personatges coneguts com la Patrulla Canina, de dibuixos animats, o sobre futbol”, observa Fàbregues, que assegura que en els darrers anys, les noves tecnologies són una competència molt forta per a la lectura. “Abans era més fàcil que els nens s’enganxessin als contes”, assegura. “A més, si a casa els pares no llegeixen i els nens veuen que no hi ha l’hàbit de la lectura, ells tampoc ho faran”, insisteix. I, com assenyala el baròmetre del CIS de setembre de 2016, el 36,1 per cent de la població espanyola no llegeix llibres mai, o gairebé mai. “No hi ha nens a qui no els hi agradi llegir, el que tenen és un entorn desfavorable”, conclou el llibreter.

I a Terrassa?

Campanya 'Fas 6 anys. Tria un llibre ' 02

L’interior de la botiga Abacus a Terrassa | (c) Abacus

A la cooperativa Abacus de Terrassa, el cap de l’establiment, Jesús Ramos, valora la campanya molt positivament, tant per incrementar les ventes en els comerços com per incentivar la lectura en els nens. “Hi ha molts pares que potser dubten si comprar un llibre o no i aquests vals regal els poden ajudar a decidir-se i reforcen les ventes, a més de fomentar la lectura”, exposa. Ramos pensa que s’ha fet bona publicitat de la campanya sobretot en la segona edició, l’estiu, en què “s’ha fet molta més difusió, s’han enviat cartells a les llibreries i ha sortit el tema als mitjans”.

Malgrat tot, de moment, aquesta última campanya ha estat més fluixa  l’establiment terrassenc perquè, segons el seu portaveu, “no és el mateix vendre al Nadal que a l’estiu” i  la campanya estiuenca va començar més tard del previst. “Els vals van arribar massa tard als nens. Van arribar tot just al començament de la campanya i això va fer que vinguessin tard a buscar els llibres”, argumenta.

A l’Abacus de Terrassa, els llibres que més s’han venut entre els nens i nenes de sis anys són, sobretot, “els llibres de coneixements i àlbums il·lustrats i també es venen molt els contes de lletra lligada i alguna novel·la“, assegura Ramos.

Leave a Reply

Your email address will not be published.