Publicitat
Publicitat

Música en directe i bellesa visual a ‘Euphonia en clau de fa’, el nou espectacle de la companyia L’Animé La proposta, dirigida per la sabadellenca Lali Ribalta, s’estrena a LaSala Teatre

Euphonia en clau de fa

Una escena d”Euphonia en clau de fa’ | (c) Companyia L’Animé

AINA MOLES

Euphonia en clau de fa neix de la meva passió i amor incondicional per la música“, diu la coreògrafa sabadellenca Lali Ribalta.  “La meva vida té banda sonora i volia apropar la música clàssica als més petits i als no tan petits des d’una perspectiva més propera i visual”, explica. Ribalta, directora i intèrpret de la companyia L’Animé, presenta Euphonia en clau de fa, el seu darrer espectacle, aquest diumenge 22 de gener a LaSala Teatre i està recomanat per a espectadors de més de 5 anys. Un espectacle de gran bellesa visual que incorpora música en directe i tècniques de mim, dansa, titelles i manipulació d’objectes.

L’obra presenta un titella, Claudie, un fabricant de notes a la recerca de la melodia perfecta. La seva relació amb la música és molt especial perquè en Claudie té sinestèsia. Es tracta d’una assimilació de diversos tipus de sensacions que el du a intercanviar els sentits. Així, té la capacitat de crear un món visual a través dels sons. Lali Ribalta explica que “el titella està atrapat per la música, deixa de sentir-la i en té una imatge purament visual”. L’espectacle permet que les partitures i els seus elements prenguin vida i donin lloc a personatges impensables, com la Clau de Sol i la Clau de Fa. La seva artífex assenyala que “el missatge de l’espectacle és que la música pot ser bonica i divertida”. “Busco despertar la sensibilitat per la música i la curiositat, perquè tots som curiosos per naturalesa”, afegeix.

Euphonia en clau de fa proposa viure la música amb els cinc sentits. Ribalta assegura que “sempre m’ha encuriosit el concepte de la sinestèsia i el cert és que a mi la música m’evoca imatges increïbles on el sentit auditiu i el visual es barregen”.  “Sóc amant del barroc tan estèticament com musicalment, però tenia clar que si volia apropar aquest concepte a l’actualitat no podia ser purista. Per aquest motiu vaig agafar el que més m’agrada del segle XX, el minimalisme, i d’aquí n’ha sorgit un barroc minimalista molt present en l’espectacle”, diu.

La companyia

Ribalta explica que les seves propostes beuen molt de la metodologia Jaques Lecoq, un estil on predomina l’acció física per sobre de la paraula. “Sempre intento que tot el que apareix a l’escenari hi sigui perquè té una funció, no simplement per decorar. Lecoq parlava molt d’això i hi estic molt d’acord”, reconeix. El seu interès per la docència l’ha conduït a idear i dirigir espectacles per a públic familiar. “De sempre m’ha agradat ajudar, no perquè en sàpiga més que un altre sinó per acompanyar i guiar en el camí de la curiositat”, assenyala.  La coreògrafa i directora de Sabadell afegeix que “intento que tant l’adult com el nen puguin venir junts, que l’adult no sigui un acompanyat sinó un espectador”.

L’Animé és una companyia de teatre de gest i dansa que busca i fusiona nous llenguatges visuals per crear imatges de gran impacte. La barreja de registres i el treball de manipulació de titelles i d’objectes donen vida a l’univers L’Animé, ple d’humor i de poesia, amb la il·lusió de fer viatjar l’espectador a llocs insospitats de la seva imaginació.

Leave a Reply

Your email address will not be published.