Publicitat
Publicitat

Estratègies per iniciar un nou curs

JÚLIA BERENGUER, Graduada en Educació Infantil i Primària

tornadaJa ha començat l’escola i segur que afloren nervis i dubtes sobre com afrontar el començament del nou curs. Encara que per a uns és una situació nova i, pels més veterans, és una situació ja viscuda, és inevitable que hi hagi sentiments contraposats, com ara l’alegria per descobrir l’escola dels grans i la por a allò desconegut.

En aquest article, m’agradaria oferir alguns consells que poden servir-vos a l’hora d’afrontar la tornada a l’escola o l’entrada a P3 del vostre petit.

  • Gaudir d’un bon estiu. Els nostres petits gaudeixen dels estius envoltats dels pares, tiets, avis i amics. Per tant, serà inevitable que, en la majoria dels casos, s’entristeixin al començar l’escola. Tot i així, quan a casa hi ha un bon ambient i els infants se senten estimats i recolzats, hi haurà menys rebuig per part d’aquest en començar un nou curs.
  • Actitud dels pares. Els infants es contagien del nostre nerviosisme, inquietuds i dubtes. Així, per exemple, quan parlem entre nosaltres, els infants escolten aquestes converses i se n’adonen dels sentiments ocults. Per tant, cal que l’adult mostri els seus sentiments positius i canalitzi els negatius, amb l’objectiu que els infants copsin en nosaltres una actitud serena.
  • Organització. Per tal d’evitar problemes d’última hora és important preveure i tenir preparat el material, estris i papers que l’escola ens demana (el més segur és que us hagin facilitat un llistat). D’aquesta manera evitarem imprevistos i, al mateix temps, nerviosismes, que poden ser transmesos a la quitxalla.
  • Preparació “mentalització”. És necessari anticipar als alumnes on aniran després de les vacances (ja sigui a la llar d’infants o a P3). Amb actitud positiva, cal explicar-los a qui es trobaran, que coneixeran nens i nenes de la seva edat, en quin moment es retrobaran amb els pares, etc. En el cas que no siguin nous alumnes, una bona estratègia pot ser explicar-los-hi que veuran els seus amics, que es retrobaran amb la mestra que van tenir el curs anterior o bé que tant cosins, com tiets i pares comencen a treballar o a anar a l’escola, respectivament, igual que ells també ho fan.

Però com que sou vosaltres, les famílies, qui viureu aquesta experiència en primera persona, us animo a explicar quines estratègies heu utilitzat, si us han funcionat o bé no us han servit, per tal de crear una xarxa i donar un cop de mà a altres famílies que estan a la mateixa situació.

Leave a Reply

Your email address will not be published.