Les escoles bressol privades de Sabadell i l’Ajuntament buscaran punts de col·laboració per rellançar el sector Els titulars dels centres es van reunir divendres a la tarda, telemàticament, amb l'alcaldessa Marta Farrés

Les escoles bressol demanen ajut després del covid-19 | (c) Petit Sabadell

REDACCIÓ | Les escoles bressol privades de Sabadell i l’Ajuntament buscaran punts de col·laboració per contribuir a la viabilitat d’aquests centres després de l’aturada que ha suposat l’alarma sanitària per covid-19. Més d’una trentena de representants de les llars d’infants, que escolaritzen la majoria de nens i nenes de la ciutat entre 0 i 3 anys, es van reunir divendres passat, telemàticament, amb l’alcaldessa Marta Farrés per tal d’analitzar conjuntament l’escenari obert tant arran de la pandèmia com per les restriccions que el Departament d’Educació de la Generalitat ha posat perquè puguin reprendre l’activitat quan la ciutat entri en la fase 2 de desconfinament, cosa que passarà molt probablement el proper dilluns.

La reunió es va acabar amb el compromís de buscar aspectes en els quals l’Ajuntament pugui col·laborar malgrat no tenir competències en la matèria. Així les coses. ara les escoles elaboraran una llista de temes en els quals la cooperació municipal podria alleugerir la situació del sector. Entre aquests hi podria haver, per exemple, el subministrament de material d’higiene o la promoció, entre d’altres.

La reunió de divendres va ser el primer contacte oficial entre el govern municipal i l’àmbit preescolar privat, per bé que les llars d’infants van ser dels primers col·lectius en demanar el suport de l’Ajuntament, només quinze dies després del tancament escolar. Llavors només van rebre una trucada del regidor d’Educació, Manuel Robles, en la que els va dir que, en aquell moment, la prioritat era l’emergència sanitària. Transcorreguts dos mesos, les escoles van fer la setmana passada un manifest recordant que malgrat la seva titularitat privada formen part de la xarxa educativa i reclamant que la reobertura es porti a terme pensant en les necessitats dels infants i sense mesures “antipedagògiques” com el distanciament social.

Leave a Reply

Your email address will not be published.