Publicitat
Publicitat

Els alumnes de l’Escola Nostra Llar, guardonats per dos projectes de noves tecnologies sobre el passat tèxtil de Sabadell Els nois i noies de sisè han geolocalitzat les xemeneies la ciutat i han recreat l'ambient d'una fàbrica fa dècades

escola nostra llar

Els alumnes de La Nostra Llar recollint el premi al mSchools Student Awards | (c) Nostra Llar

MARTA SABATÉ

Els alumnes de sisè de Primaria de l’Escola Nostra Llar, al Centre, s’han endut el primer i el tercer premi al certamen MSchools Student Awards. El 10 de juny es va celebrar la quarta edició d’aquest concurs que reconeix la tasca d’alumnes i docents a l’hora d’aplicar noves tecnologies a l’aula, i que aquest any ha lliurat 24 premis a projectes tecnològics sobre iniciatives de realitat virtual, interactivitat i robòtica.

El Nostra Llar ha resultat premiat per una aplicació de gelocalització de les xemeneies i vapors tèxtils de Sabadell i una representació teatral dramatitzada sobre les condicions dels obrers en una fàbrica tèxtil, aquesta última filmada al Vapor Aymerich Amat i Jover de Terrassa. L’escola va presentar-se al concurs amb tres aportacions en la categoria titulada El lloc dels fets, basada en recollir fets històrics singulars ocorreguts en punts concrets de la geografia catalana.

L’escola del carrer Calderón competia dins de la categoria ‘Mobile History Map Challenge’, en què s’incloïen iniciatives educatives que treballen projectes transversalment, utilitzant la tecnologia mòbil i permetent als alumnes geolocalitzar i crear continguts sobre punts d’interès als seus centres educatius. Dins d’aquesta Nostra Llar ha participat amb uns projectes que investigaven el passat i el patrimoni històric de Sabadell quan era una ciutat puntera en la indústria tèxtil del segle XX.

Els projectes guanyadors els van realitzar durant el darrer trimestre del curs en el Taller d’Investigació de l’escola. Hi van estudiar el patrimoni industrial, cultural i tèxtil de Sabadell aplicant les noves tecnologies a través d’un projecte de geolocalització. Ha estat un procés laboriós.  “Primer de tot, han hagut d’anar al lloc dels fets, han buscat informació, han fet imatges, vídeos, han geolocalitzat els llocs en el mapa, han après a posar les icones en un plànol i han fet un treball de coneixement del medi, de l’entorn i de la ciutat”, explica la directora del centre, Laura Blanco. En total, han localitzat en un mapa 46 xemeneies de la ciutat amb els seus respectius vapors. L’altre projecte guanyador ha estat una representació teatral sobre el món obrer. “Hem fet una representació teatral, és a dir, una dramatització de com podia funcionar la relació del treballador amb l’amo i les condicions de la fàbrica”, explica Blanco.

Realitzar aquests projectes ha permès als nois i noies aprendre diferents habilitats de treball  i treballar continguts de manera transversal. “Han adquirit diferents competències; com fer grups de treball, posar-se d’acord, situar-se en un mapa, i també la història industrial de Sabadell i utilitzar les noves tecnologies”, afegeix la directora.

Aquest és el segon any que al Nostra Llar realitzen aquest Taller d’Investigació a base de projectes, el qual valoren molt positivament. “Fa els nens més autònoms i en gaudeixen. Podrien aprendre els mateixos continguts de memòria, però així se’n recordaran tota la vida. Els estem aplicant una manera d’aprendre que els permetrà aplicar-la a qualsevol entorn”, valora la responsable del centre. El fet de treballar amb projectes és una “motivació extra” per als nens i tota la comunitat implicada. “Estem molt satisfets i anem a tota màquina”, culmina.

Leave a Reply

Your email address will not be published.