Publicitat
Publicitat

Els alumnes de l’Escola Espronceda ‘estrenen’ quatre curmetratges que han estat preparant durant el curs Un taller de cinema apropa els nois i noies al món audiovisual, el treball en equip i les temàtiques que els interessen

curtmetratges escola espronceda

Una seqüència del curtmetratge ‘L’amor amagat’ | (c) Escola Espronceda

Els alumnes de quart, cinquè i sisè de Primària de l’Escola Espronceda han fet de directors, guionistes i operadors de càmera en el Taller de Curtmetratges realitzat al centre durant tot el curs. Gràcies a aquesta iniciativa els nois i noies han realitzat quatre curtmetratges dels quals ells mateixos m’han escollit la temàtica, l’argument i també n’han fet la gravació. D’aquesta forma no només han pogut apropar-se al món del cinema i la realització audiovisual sinó que també han après altres valors i aprenentatges com el treball en equip, el respecte cap als altres, la comunicació, l’observació, la presa de decisions i la reflexió sobre tot allò que ens envolta.

Aquesta ha estat la primera edició del Taller de Curmetratges. “És el primer cop que ho fem. Ha estat tot un procés molt engrescador pels nens, des de l’inici és a dir, des del moment de fer el guió, pensar com i on s’hauria de gravar, buscar els exteriors i els espais interns adequats, demanant permís per gravar en alguns llocs i tot plegat treballant en petits grups”, assegura la directora de l’Escola Espronceda, Ángela Suàrez.

Els curts realitzats, que ja es poden veure online, tracten sobre temes molt diversos,  ‘El 9, per exemple, se centra en el bullying escolar; L’amor amagat‘ tracta sobre l’amor; ‘Tots som iguals‘ reflexiona entorn a la igualtat de gènere: mentre que el quart curtmetratge parla sobre la possibilitat de fer realitat els nostres somnis. Els mateixos alumnes “han triat els temes que volien tractar, naturalment, parlen de moltes coses relacionades amb la seva edat i l’escola”, explica la directora.

El procés creatiu ha estat senzill i engrescador, però els participants també han après que no és fàcil produir  un curtmetratge: “És complicat buscar els exteriors, escollir el tema, posar-se d’acord i gestionar-ho entre tots”, exposa la responsable de l’escola. “Tenint en compte que era la primera vegada que ho feien i que ho han afrontat tot ells mateixos, el resultat ha estat excel·lent”, conclou. Els vídeos s’han gravat amb tauletes i s’ha prescindit dels diàlegs perquè aquest aspecte suposava molta complicació però sí que han afegit rètols en alguna de les petites produccions.

La primera edició del Taller de Curtmetratges a a l’Escola Esproceda constava de sis sessions: la primera dedicada a veure curtmetratges ja existents per conèixer les característiques principals del gènere; la segona va servir per decidir les temàtiques i arguments; la tercera i la quarta es van dedicar a planificar les escenes; i les dues últimes a gravar, dins i fora del centre. L’edició dels vídeos l’ha realitzat una de les mestres del taller.

No és la primera vegada que els alumnes de l’Escola Espronceda fan cinema. “Havíem fet un programa en què que fèiem pelis i també en altres projectes han gravat i han fet obres de teatre”, explica Suàres. De cara al curs que ve no tenen pensat repetir el taller de curts per una raó ben senzilla: “Volem fer-ho cada dos anys, perquè si no seria repetitiu per als nanos de quart. De moment no es pot dir res sobre el futur d’aquesta iniciativa: potser no el fem, valorarem si el fem fix, com ara fem amb el taller de robòtica, o si fem un altre taller de ràdio amb el que estem experimentant”.

Leave a Reply

Your email address will not be published.