‘Encontats, una Ventafocs particular’ proposa una visió alternativa del conte clàssic al Teatre Sant Vicenç

Un assaig del muntatge | (c) Esther Guardiola

Un assaig del muntatge | (c) Esther Guardiola

Els musicals infantils s’han convertit en el gènere predominant en l’oferta dels teatres sabadellencs. Tant la Joventut de la Faràndula com el Grup de Teatre del Centre Sant Vicenç els han convertit en els últims anys en el seu producte essencial, aconseguint un èxit que abona el terreny per al naixement de noves experiències com Encontats, una Ventafocs particular, la carta de presentació d’una nova companyia creada per Mar Fayos que es podrà veure aquest cap de setmana i el proper (dies 3, 4, 10 i 11 de maig) al Teatre Sant Vicenç de la Creu Alta. “Som un grup creat expressament per a aquest espectacle, però que vistos els resultats no descartem fer més coses”, sintetitza la impulsora de la idea.

La pròpia Fayos és l’autora del text, que va començar a escriure per als grups als quals fa classes de teatre. “Al final, però, vam veure que tenia suficient entitat com per fer-ne un muntatge convencional”, explica, de forma que va decidir crear un equip per tal de portar-lo a escena amb tots els ets i uts. I no devia ser massa difñicil. El repartiment d’Encontats és una demostració de l’ebullició que el musical ha experimentat a Sabadell en els últims anys: hi ha membres procedents de Sant Vicenç, de la Joventut de la Faràndula, del Teatre del Sol, del Taller de Teatre Musical (TTMU), de la companyia de Teatre Insomni i del taller de teatre musical de l’Institut Ferran Casablancas, per exemple. Al capdavant de tots ells, la mateixa Fayos com a directora artística, Dani Campos com a director musical i Elisabeth Ollé, de l’escola de dansa Bots, com a coreògrafa.

Dues històries paral·leles
Tanta experiència ha permès suplir “amb talent” la manca de recursos econòmics, de forma que el producte final “té molta qualitat actoral, musical i coreogràfica”, valora la seva artífex. Damunt del text original, Encontants hi posa la música de La botiga dels horrors (Little Shop of Horrors, d’Alan Menken) per explicar dues històries paral·leles: la de quatre amics que estan de campaments i expliquen La Ventafocs perquè no poden dormir; i la de la pròpia Ventafocs, explicada en aquesta ocasió d’una forma més atípica de la que seria d’esperar. Marc Canyadell, Berta Espasa, Joan Monistrol, Helen Palazón, Clàudia Añor, Xavi Clapés, Anna Meléndez Quintero, Raquel Rodríguez i Mireia Garcia Lorente són els intèrprets de l’espectacle, que incorpora també tres músics en directe.

Encontats, una Ventafocs particular

Un assaig del muntatge | (c) Esther Guardiola

“Tenim tan bon material humà per treballar que a mesura que assajàvem i veiem el potencial de tot plegat, ens hem anat engrescant i ens ha quedat una proposta molt més complexa del que preveiem inicialment”, explica Mar Fayos. Encontats, una Ventafocs particular es dirigeix a un públic familiar perquè els seus responsables s’han plantejat “que agradi als més petits” però també que “els adults no s’aburreixin”. L’estrena d’aquests propers caps de setmana a l’escenari de la Creu Alta permetrà a l’equip testejar els resultats del seu treball de cara a continuar amb l’explotació de la producció, amb bolos per diferents teatres de Catalunya o amb una temporada més completa en alguna sala de la ciutat.

Leave a Reply

Your email address will not be published.