Publicitat
Publicitat

Eulàlia Ribera: “El Més Petit de Tots consolida Sabadell com una capital europea de l’art per a la primera infància” El Festival Internacional d'Arts Escèniques per a 0-5 anys tanca la 14a. edició amb èxit artístic i de públic

Més Petit de Tots

Una de les darreres funcions d’El Més Petit de Tots 2018, a LaSala Teatre de Sabadell | (c) Petit Sabadell

REDACCIÓ

La catorzena edició del Festival Internacional d’Arts Escèniques per a Espectadors de 0 a 5 anys El Més Petit de Tots s’ha tancat aquest cap de setmana amb molt bons resultats d’espectadors i un excel·lent nivell artístic, dues circumstàncies que “demostren la importància de l’art i de la creació en general per a la primera infància”, resumeix Eulàlia Ribera, directora de LaSala Teatre, des d’on s’organitza el certamen. El Més Petit de Tots, que va néixer a Sabadell fa 14 anys, va començar el 10 de novembre i s’ha desenvolupat paral·lelament a onze ciutats catalanes amb un programa que combinava l’exhibició d’espectacles –bona part dels quals internacionals–, els tallers familiars, la formació de docents i unes Jornades Professionals per reflexionar sobre els límits i el futur del sector.

Les dades provisionals de venda d’entrades apunten que l’índex d’ocupació global per les més de 120 funcions incloses al programa del Festival (una cinquantena de les quals orientades al públic escolar) ha superat el 95 per cent. De fet, moltes de les representacions han exhaurit l’aforamentTambé han exhaurit completament totes les places els tallers familiars incorporats al programa aquest any per tal d’estendre El Més Petit de Tots a espais alternatius als teatres –com biblioteques, escoles bressol i fàbriques de creació– i a nous col·lectius de participants.

L’alta ocupació registrada s’ha donat també a Sabadell, on El Més Petit de Tots, a més, ha desenvolupat una gran festa que va aplegar unes 5.000 persones, els dies 17 i 18 de novembre a l’Estruch Fàbrica de Creació. La ciutat també ha acollit les Jornades Crossing Borders, que van reunir una setantena de professionals del sector vinguts d’arreu del món; i dues masterclass adreçades a docents i impartides pels creadors d’algunes de les companyies incloses al programa en les quals van participar més de 60 persones. “De la mà del Festival, que va néixer i continua organitzant-se a Sabadell, la ciutat es consolida com una autèntica capital europea en les arts adreçades a la primera infància, aplegant quinze companyies capdavanteres del món i projectant-les a tot Catalunya”, assenyala Ribera.

Per a Montserrat Chacon, regidora de Cultura de l’Ajuntament, “no és casual que Sabadell hagi sigut el bressol d’aquesta iniciativa, perquè la ciutat té una llarga tradició artística: ha vist néixer molts artistes i ha generat grans projectes, a més de tenir una gran vocació infantil, apreciable en moltes de les programacions i de les seves entitats”. Segons Chacon, “és important dedicar una especial atenció als més petits, entenent-los com a espectadors de ple dret. Cal treballar per garantir l’accés universal a tots els àmbits culturals i a totes les disciplines artístiques, al llarg de tota la vida, especialment en les etapes de formació i desenvolupament. De la riquesa de cada un de nosaltres, en pot sortir una societat molt més madura i plena”.

La importància de l’art

“Més enllà de les xifres, que són excel·lents, el que més ens satisfà del Més Petit de Tots 2018 és la demostració que l’art és essencial en totes les etapes de la vida, començant per la primera infància”, valora Eulàlia Ribera. “Volem un Festival que arribi a tothom, per això l’obrim amb una gran festa i el fem sortir dels teatres cap a racons on pugui atraure més segments de públic”, afegeix, per concloure: “Hem situat el festival en línia amb el que el Consell Nacional de la Cultura i les Arts (CoNCA) ha dit aquesta setmana en la presentació del seu informe anual: ‘La Cultura és una eina de cohesió social i cal mes cultura i per a més gent’. I nosaltres hi afegim: començant per pels més petits de tots”.

Al Festival El Més Petit de Tots 2018 hi han participat quinze companyies procedents de Catalunya, Bèlgica, França, Dinamarca, Finlàndia, Noruega, Sèrbia i Suècia . El certamen s’ha desenvolupat a LaSala Teatre i L’Estruch de Sabadell, el Teatre de l’Aurora d’Igualada, el Mercat de les Flors i el SAT Sant Andreu Teatre de Barcelona, el Teatre Municipal de l’Escorxador de Lleida, el Teatre Principal d’Olot, el Teatre Municipal de Benicàssim, el Teatre Auditori de Sant Cugat i el Teatre Mira-sol de Sant Cugat, el Teatre Clavé de Tordera, el Teatre Auditori de Granollers, el Teatre de Tarragona i l’Àtrium de Viladecans. Altres espais que han acollit activitats són la Roca Umbert Fàbrica de les Arts de Granollers, la Fàbrica Fabra i Coats de Barcelona, les biblioteques del Nord, de Ponent i Vapor Badia de Sabadell, la Biblioteca Pública de Lleida i les biblioteques Volpelleres Miquel Batllori i Mira-sol Marta Pessarrodona, totes dues de Sant Cugat.

Leave a Reply

Your email address will not be published.