Publicitat
Publicitat

‘Castle School’, un musical familiar i sabadellenc, s’instal·la al Teatre del Sol per tota la temporada

Després de més de dos anys de preparatius, moltes hores d’assaig i un treball “dur en el bon sentit de la paraula”, diuen els actors, finalment ha arribat el moment. Castle School, un musical cent per cent original, familiar i sabadellenc, alça el teló aquest cap de setmana a la sala gran del Teatre del Sol amb l’objectiu de convertir-se en un dels espectacles de la temporada a Sabadell. Bona mostra d’això és que ocuparà aquest escenari en exclusiva durant tot el curs: s’han previst funcions cada cap de setmana (els dissabtes a les 22h i els diumenges a les 18h) fins el mes de maig. No és la primera vegada que el Sol acull un muntatge familiar, però sí que ho és que una producció d’aquestes característiques s’instal·li a la seva sala principal durant tota la temporada.

Castle School és una producció de l’escola Ritme Dansa, que ja va liderar fa uns anys l’estrena del musical Cop de Rock, juntament amb Dagoll Dagom i els també sabadellencs Ten Produccions. Després d’aquella aventura “va sorgir la idea de fer algun muntatge que demostrés el talent dels alumnes de Ritme“, explica la seva directora, Cristina Allande. La idea va anar prenent forma a les mans de Roc Olivé, que signa el guió de Castle School; Toni Ten, que n’ha fet les composicions musicals i la pròpia Allande, que a més de coreografiar-lo, també n’ha assumit la direcció artística juntament amb Diana Torné. La proposta la protagonitzen més d’una vuitantena d’actors i actrius de totes les edats (majoritàriament nens i joves) distribuïts en dos repartiments que s’alternaran cada cap de setmana.

Una de les peculiaritats de Castle School és una factura completament sabadellenca, que demostra un cop més el potencial de la ciutat en matèria de musicals. Aquest sabadellenquisme es cola, fins i tot, a la imatge gràfica de la producció i, més concretament, a l’escut de l’internat anglès on s’ha situat l’acció. Malgrat que, segons el guió, es tracta d’un castell medieval de Londres, l’emblema de la Castle School és la torre de l’antiga Escola Industrial d’Arts i Oficis, és a dir, l’actual Espai Cultura Fundació Sabadell 1859, a la confluència dels carrers d’En Font i Escola Industrial. Aquest equipament marca també l’escenografia de l’espectacle, feta a base de projeccions dissenyades per l’empresa Creueta 119 i que els seus autors han creat, precisament, en base a l’edifici en qüestió.

Dimensió didàctica

Castle School 02

Tres dels protagonistes de l’espectacle | (c) Carles Porta

L’argument pren com a protagonista l’Albert, un alumne que arriba a un prestigiós internat londinenc i que, a mesura que avança el curs, pren contacte tant amb la resta de companys del centre com amb una dura realitat acadèmica, marcada per les retallades i per la directriu política de relegar a un segon terme les disciplines artístiques. El fet que aquesta circumstància obligui a anul·lar la participació en un concurs internacional de musicals serà el detonant d’un seguit de situacions que “conflueixen en un final sorprenent, però bo”, avança Roc Olivé, per qui una de les virtuts del text és que “combina l’humor amb la reflexió“. Per això, Castle School té, segons els seus artífexs, una “evident dimensió pedagògica” que passa per temes con el bullying, els primers amors o la crisi econòmica, entre d’altres. “Tot per acabar demostrant que la unió fa la força”, avancen.

Més enllà de la història, i tractant-se com és el cas d’un musical, el com és tant important com el què. I, en aquest sentit, Castle School és un musical de ball. “Hi ha unes coreografies vertiginoses que, a més, hem de fer en un espai no massa gran, cosa que ens obliga a fer virgueries i a apostar molt per l’espectacularitat, amb ballarins a diferents nivells i per tots els racons”, argumenta Cristina Allande. A més de jazz, hip-hop, clàssic i dansa urbana, aquesta coreògrafa s’ha atrevit fins i tot a incorporar al conjunt un número de claqué.

La importància del ball el ratifica també Toni Ten que admet que amb aquest projecte ha afrontat “una nova manera de treballar”. “Fins ara sempre he fet temes en funció d’unes lletres, però aquest cop he hagut de composar en funció del ball, per exemple, fent pauses musicals en moments en què la Cristina [Allande] plantejava fer un determinat moviment”, sintetitza. El que sí que està garantit, amb Ten entremig, és que la música de Castle School serà encomanadissa de forma que, com marquen els cànons del gènere, “el públic se l’endurà a casa”, ja sigui mentalment ja sigui en la forma del CD editat expressament per a l’ocasió.

Els creadors de Castle School estan expectants amb els resultats del seu treball i confien que encaixarà molt bé entre el públic sabadellenc. En funció d’això no descarten que el producte es pugui exportar a Barcelona, naturalment fent-ne un plantejament professional i adaptant-lo a les possibilitats i requeriments de la cartellera de la capital catalana.

  1. Hola Cristina. A la fitxa d’aquest espectacle a l’agenda del Petit Sabadell (www.petitsabadell.cat) ho tens tot explicat! Ja ens faràs saber si t’ha agradat!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.