Publicitat
Publicitat

El Teatre Sant Vicenç obre temporada amb ‘Càsting’, un musical que combina la diversió amb els valors

Casting, un musical molt animal a Sabadell

L’argument de ‘Càsting’ presenta un grup d’animals que vol entrar a l’Arca de Noè | (c) Teatre Sant Vicenç

El Teatre Sant Vicenç, l’escenari de la Creu Alta dedicat primordialment als espectacles infantils, obre aquest cap de setmana la seva temporada familiar amb l’estrena de Càsting, un musical molt animal, un espectacle que “combina l’entreteniment amb el foment d’uns valors molt adequats per als més petits“, explica Oriol Alguersuari, el seu director. Escrit i composat fa uns anys per Keko Pujol (autor de la música de Charlie i la fàntàstica fàbrica de xocolata, el darrer gran èxit de la formació creaultenca), Càsting es podrà veure a l’escenari del carrer Montllor i Pujal em diferents horaris (que podeu consultar a l’agenda del Petit Sabadell) fins el 22 de novembre. Se n’han previst una quinzena de funcions, part de les quals es compaginaran amb les representacions de Qui diu que ve?, l’obra per a adults que el grup va estrenar la setmana passada.

Amb una hora de duració, Càsting és un musical de petit format i dirigit a totes les edats, fins i tot als nois i noies més petits (a partir de 2/3 anys). L’argument pren com a protagonista un grup d’animals (un lleó, un ruc, un mico i unes gallines) que es preparen per superar una prova –la interpretació d’un tema musical– per poder entrar a l’Arca de Noè. “Entre ells es va creant una certa rivalitat, però al final tots s’acaben ajudant, de forma que al cap i a la fi queda clar que col·laborar és més útil que competir”, avança Alguersuari. Aquest missatge és el que fa d’aquesta peça una proposta “molt adequada” per al Centre Sant Vicenç ja que “hi ha acció, diversió, bona música, un text divertit i simpàtic i, a la vegada, s’hi parla de valors com la generositat, el companyerisme o el treball en equip“, creu el director.

Càsting, un musical molt animal al Teatre Sant Vicenç de Sabadell

Una escena del muntatge | (c) Teatre Sant Vicenç

Fa temps que Oriol Alguersuari tenia al cap muntar Càsting, una proposta que va veure en la seva estrena absoluta fa uns anys al Teatre del Sol i, posteriorment, en un muntatge que se’n va fer al Teatre Poliorama de Barcelona. El repartiment inclou des d’actors molt joves, de 18 anys, fins a intèrprets més veterans, que el director va triar, igual que en l’argument, mitjançant un càsting a tots els socis de l’entitat de la Creu Alta. Per bé que en l’obra original només hi apareixen sis personatges, en aquesta ocasió se n’hi ha afegit un més. Tots ells els interpreten un equip de 17 actors que s’alternaran en les funcions previstes. Posar-se al capdavant d’aquest equip ha estat “molt senzill” per Alguersuari, que ve de dirigir la versió de Molt soroll per no res, de Shakespeare, presentada la temporada passada. “Certament ha estat més fàcil perquè no hi ha tants actors i fer un Shakespeare, òbviament, sempre porta més feina, a nivell d’interpretació per exemple”, argumenta.

El més complicat del projecte ha estat haver d’encaixar, en un mateix escenari, dues obres de caire ben diferent com són Càsting i Qui diu que ve? per tal que es puguin alternar les funcions sense masses inconvenients. “És un tema que condiciona bastat, principalment en els aspectes tècnics i, sobretot, en la il·luminació perquè no pots fer servir tots els recursos del teatre de la forma com voldries”, remarca el director. Amb tot, amb l’estrena a la vista, Oriol Alguersuari està “satisfet” dels resultats i del nivell d’exigència que ha pogut imprimir a l’espectacle.

Leave a Reply

Your email address will not be published.