Publicitat
Publicitat

Junts per Sabadell proposa crear una xarxa de ‘carrers-bici’ que connectin zones escolars i de serveis per a les famílies "Es tracta que pares i mares puguin acompanyar els petits a escola en bici amb total seguretat", diu Lourdes Ciuró

carrers-bici

Actualment, la convivència entre distànciament social, bicis i cotxes és pràcticament impossible | (c) Petit Sabadell

MARC SABATER | El grup municipal de Junts per Sabadell (JxS) proposarà a l’equip de govern de l’Ajuntament la creació d’una xarxa de ‘carrers-bici’ que permetin prioritzar aquest sistema de transport per damunt del vehicle privat i que, en un primer moment, serveixi per connectar les zones escolars i aquells punts de la ciutat amb major concentració de serveis orientats a les famílies. “Es tracta de canviar radicalment la mobilitat a la ciutat, donant protagonisme a la bicicleta per tal que, per exemple, pares i mares puguin acompanyar els nens a l’escola amb total seguretat“, explica Lourdes Ciuró, portaveu de JxS.  “Volem superar l’actual concepte de carrers 30 que tenim actualment i fer una aposta contundent per la mobilitat en bici perquè és evident que la ciutadania la faria servir més si tingués rutes segures”, afegeix.

La proposta es basa en dues circumstàncies ben palpables a l’espai public sabadellenc: l’existència de carrers aptes per aplicar aquesta mesura (de 15 metres entre façanes) i, ara mateix, la necessitat gairebé imperiosa de canviar la forma com ens movem tant per mantenir el distanciament social com per rebaixar el nivell de contaminació. Qualsevol que hagi sortit a passejar aquestes últimes setmanes ha comprovat que els dos metres entre persones són gairebé impossibles amb voreres estrenes i calçades plenes. Si a aquestes circumstàncies s’hi sumen els efectes negatius de la contaminació, tant en els casos de covid-19 com en termes d’emergència climàtica, “resulta evident que la situació ens ha superat i que s’ha de respondre amb mesures valentes i de calat“, diu Ciuró.

Total prioritat

La mesura que proposa JxS, a més, tindria d’altres avantatges com treure les bicis de les voreres, i per tant guanyar seguretat per als vianants; i avalaria la implantació d’un servei de bicing a la ciutat perquè es generaria una demanda en aquest sentit. A més, suposaria un pas endavant mentre no s’aprova el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible que l’Ajuntament està treballant i amb l’objectiu, precisament, de generalitzar un nou tipus de mobilitat menys contaminant i establir zones de baixes emissions (ZBE). En qualsevol cas, no obstant, “no es tracta de peatonalitzar sinó de prioritzar la bici i que els cotxes sàpiguen que, en alguns carrers, aquestes tenen prioritat”.

El grup municipal liderat per Ciuró proposarà aquesta mesura al pla de xoc post-pandèmia que l’Ajuntament ha començat a treballar amb l’objectiu de combatre la crisi econòmica i social derivada de l’alarma sanitària per coronavirus i li donarà “total prioritat” perquè el moment és idoni i, a més, la proposta no requeriria un gran pressupost, de forma que es podria assumir molt fàcilment amb els fons que les administracions supramunicipals habilitaran en un futur immediat per a accions d’aquestes característiques.

Leave a Reply

Your email address will not be published.