Els alumnes de l’Escola Can Llong debuten com a emprenedors venent els seus productes al Mercat Central

Alumnes emprenedors Escola Can Llong

La parada dels alumnes emprenedors de l’Escola Can Llong | (c) Ajuntament de Sabadell

Els alumnes de cinquè de primària de l’Escola Can Llong van comercialitzar ahir els productes de les cooperatives que han creat en el marc del projecte ‘Cultura Emprenedora a l’escola’. Uns 75 nois i noies van instal·lar una parada al mercadillo dels dilluns al Mercat Central per poder vendre les seves creacions i obtenir uns diners que serviran per amortitzar la inversió realitzada a principis de curs per crear les cooperatives. A més, en cas d’obtenir beneficis, els diners es destinaran a entitats de caràcter social escollides pels propis escolars.

El programa ‘Cultura emprenedora a l’escola’  l’impulsa la Diputació de Barcelona i en el cas de Sabadell es desenvolupa amb la col·laboració de l’Ajuntament. L’objectiu és fomentar la cultura emprenedora i els seus beneficis en la vida quotidiana i professional de l’alumnat. També serveix per reforçar els valors, els hàbits i les capacitats vinculades a l’emprenedoria, com la creativitat, la innovació o l’autonomia. Es tracta d’una iniciativa adreçada a alumnes de cicle superior de Primària i aquest curs s’ha implantat com experiència pilot a tres grups de cinquè de Primària de l’escola Can Llong. La intenció dels seus impulsors és ampliar el nombre d’escoles participants els propers cursos.

Ajuda de l’Escola Illa i el Vapor Llonch
L’activitat consisteix en constituir una cooperativa com a fórmula empresarial de gestió democràtica i participativa que permet reforçar en els alumnes la vessant de la responsabilitat social. El projecte es treballa cada setmana del curs, començant per definir el producte que es vol comercialitzar i, per tant, treballar aspectes com els prototips, la imatge, els logos… En aquesta primera experiència, per les qüestions relacionades amb la imatge, els alumnes de Can Llong han rebut el suport de l’Escola Illa. El procés implica també la necessitat d’acordar unes normes de funcionament (uns estatuts de la cooperativa), tenir coneixements d’economia i obtenir els recursos que la ciutat ofereix per als emprenedors, entre d’altres coses. En aquests aspectes, el projecte compta amb la participació de l’equip del Vapor Llonch que habitualment assessora els emprenedors a l’hora de materialitzar els respectius negocis. A classe, tot plegat també permet reforçar altres competències com els coneixements lingüístics o matemàtics, el treball en equip, la presa de decisions i l’assumpció de riscos i el coneixement i respecte de l’entorn, entre d’altres.

La parada d’ahir al Mercat Central va comptar amb la visita de tres regidors de l’Ajuntament. Pel titular de Promoció Econòmica, Lluís Monge, el programa ‘Cultura emprenedora a l’escola’ és “una molt bona iniciativa, sobre tot en una situació de crisi econòmica, perquè ensenya als infants a ser actius, operatius, mostrant-los tot el procés necessari per assolir un projecte”. Per la seva banda, el regidor d’Educació, Ramon Burgués, va destacar “l’alt valor educatiu associat a un programa com aquest en el qual els alumnes adquireixen valors com l’esforç o la creativitat”, en línia amb el regidor de Comerç, Consum i Turisme, Carles Bosch, per qui “projectes com aquest incideixen en la importància del treball col·laboratiu”.

Leave a Reply

Your email address will not be published.