Publicitat
Publicitat

L’Ajuntament de Sabadell, “disposat” a buscar espais alternatius per poder desdoblar grups escolars el proper curs La distància social obligarà a baixar la ràtio d'alumnes per classe i a buscar llocs on encabir les 'línies provisionals'

L’alcaldessa Farrés i el regidor Manuel Robles s’han reunit aquest matí amb les direccions dels centres públics de Primària | (c) Cedida

MARC SABATER | L’Ajuntament de Sabadell està “disposat” a facilitar espais per tal que les escoles de la ciutat puguin començar el curs 2020-2021 amb normalitat si el departament d’Educació estableix un nombre d’alumnes per classe que obliga a habilitar llocs alternatius a les aules convencionals. “Ajudarem, naturalment, sempre i quan estigui a les nostres mans”, ha explicat el regidor d’Educació Manuel Robles per qui qualsevol concreció en aquest sentit està supeditada, abans que res, a saber quina és la ràtio establerta per la Generalitat pel que hauria de ser el retorn definitiu dels nens a l’escola.

A quinze dies per a què finalitzi el curs escolar més estrany de les últimes dècades, moltes mirades ja estan posades en com la pandèmia per covid-19 influirà en el proper curs. La Generalitat ja ha avançat que mesures com el distanciament social continuaran sent necessàries, cosa que obligarà a tenir menys alumnes per aula i, en conseqüència, a haver d’habilitar espais alternatius on acollir els grups desdoblats. Com que moltes escoles no tenen prou lloc, caldrà buscar instal·lacions externes per habilitar-les transitòriament com a aules. I és presumible que, arribats a aquest punt, els ajuntaments hagin de prendre cartes en el tema.

“Nosaltres som del parer que les administracions hem de treballar conjuntament i, per tant, l’Ajuntament col·laborarà amb la Generalitat si arribem a aquesta situació”, explica Robles. El requisit previ, però, és que s’estableixi quants alumnes hi podrà haver a cada aula, de forma que els centres educatius puguin quantificar quines són les seves necessitats. A partir d’aquí, l’Ajuntament mirarà quins recintes poden cedir-se a Educació tenint en compte que “la ciutat ha de continuar funcionant” i que llocs teòricament ideals potser no es poden utilitzar perquè hi ha programades d’altres activitats.

Bretxa digital

De moment, i a l’espera que Educació es pronunciï definitivament, el focus està centrat ara mateix en la hipotètica reobertura de les escoles aquest proper dilluns 8 de juny, si la ciutat entra a la fase 2 de la desescalada. L’Ajuntament no té competències en aquest aspecte, però ha demanat als centres sabadellencs que comuniquin quin és el seu pla de reobertura per tenir “una foto general” del panorama a escala local.

Un altre tema sobre la taula és el de la bretxa digital entre els alumnes. L’alcaldessa Marta Farrés i Manuel Robles s’han reunit telemàticament aquest matí amb els directors de les escoles públiques de Primària de Sabadell i, després de la trobada, han demanat a la Generalitat que revisi quants nens i nenes necessiten encara tauletes o ordinadors amb connexió a internet per estudiar en igualtat de condicions dels seus companys.

La reunió ha servit per detectar desajustos en el nombre d’infants i adolescents que necessiten dispositius de connexió a internet. Les dades es van recollir fa setmanes a través de les direccions dels centres, però amb criteris diferents i això ha provocat deficiències en alguns nivells educatius. Per això, l’Ajuntament ha instat la Generalitat a tornar a revisar aquest tema per tal d’evitar que, ja de cara al setembre, es pugui reproduir aquesta situació.

La Generalitat ha admès aquests últims dies, a més, que el procés per enviar equips informàtics dels centres a l’alumnat ha topat amb problemes per part de les empreses encarregades de preparar i adaptar els equips informàtics dels centres per posar-los a disposició dels alumnes que els necessiten.

Leave a Reply

Your email address will not be published.